p/s: Komen2 yang masuk tidak akan auto publish ye bg mengelakkan idea2 kelakar dicilok.. Kihkihkih.. Ok selamat mencuba :)
Sunday, July 13, 2014
Pertandingan Mencipta Dialog Kelakar :D
p/s: Komen2 yang masuk tidak akan auto publish ye bg mengelakkan idea2 kelakar dicilok.. Kihkihkih.. Ok selamat mencuba :)
Posted by Azwani Shaari at 12:57 PM 1 comments
Labels: Cepumas
Monday, November 22, 2010
Jumlah Duit Hadif adalah sebanyak............
Dan pemenangnya ialah
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Asmahanizan dari http://asmahanizan.blogspot.com/ (tekaan RM865, ralat sebanyak RM34.75 sahaja)
Hadif says: Tahniah auntie! Seperti yg mama janjikan, mama akan bagi hadiah kat auntie.. Memandangkan pertandingan ni ada kaitan ngn Hadif, jdnya mama nak hadiahkan baju baby kat auntie.. Satu utk baby girl, satu lg utk baby boy.. Hopefully auntie suka la ek.. Mama pesan mntk auntie tinggalkan nama penuh, alamat & no fon kat email mama wani3009@yahoo.com Mama akan poskan hadiah tu lps balik dari Kelantan nnti :)
Ni la hadiahnya tu:


Ok, Hadif dah ngantuk.. ZzZzzZzZZzZzzZzZ
Posted by Azwani Shaari at 10:58 PM 6 comments
Labels: Cepumas
Sunday, November 7, 2010
Pertandingan Teka Duit Hadif :D
Assalamualaikum uncle & auntie semua... Ni Hadif pulak nak tulis.. Alhamdulillah, sebelum Hadif lahir lagi dah ada kawan2 mama & baba yang bagi 'angpow' dan hadiah kat Hadif.. Hadif seronok sangat2.. Terima kasih semua.. Yang kirimkan doa pun ramai.. Moga2 doa uncle & auntie dimakbulkan Allah.. Amin...
Btw, semua duit yang Hadif dapat, mama simpan elok2 dalam tabung botol susu yang Makcik Mimi bagi.. Mama tak masukkan kat bank lagi sebab mama pening kepala pikir nak bukak akaun apa utk Hadif sampai lah baru2 ni mama decide nak bukak akaun Tabung Haji kat Hadif.. Mama cakap nnti bulan2 mama nak buat potongan gaji sket utk akaun Hadif tu while baba pulak nak daftarkan Takaful utk Hadif.. Terima kasih ye mama & baba.. I love you both!
Semalam mama mula kira duit2 yang Hadif dapat tu.. Cuba uncle & auntie semua teka berapa jumlah duit yang Hadif dapat tu.. Mama kata mama nak bagi hadiah kpd sape teka dengan jumlah yang tepat atau hampir tepat.. Apa lagi, jom main teka2.. Mama kata Pertandingan Teka Duit Hadif ni terbuka kepada semua rakyat Malaysia samada blogger ataupun bukan cuma perlu mempunyai akaun email yang sah je.. Sapa nak teka, boleh tinggalkan jawapan kat ruangan komen & jangan lupa letak alamat email skali.. Satu email boleh teka satu kali je tau.. Sapa teka banyak2 kali mama tannak layan..
Tengok ni, besarnya harapan mama & baba kat Hadif.. Hopefully Hadif dapat jadi anak soleh kebanggaan mama & baba.. Aminnn.. (Eh eh, walopun Hadif pakai baju I Love Dad, Hadif sayang mama jugak tau.. Mana boleh tak sayang, mama dah supply susu segar penghilang lapar dahaga Hadif selama ni..hehehe)
Isk iskkkk, tengok baba ni.. Ada ke patut nak suap Hadif ngan wang ringgit.. Hadif tannak semua tu, Hadif cuma nak kasih sayang sepenuhnya je.. Hehehe
Haaaa, uncle & auntie boleh click the picture for enlargement.. Nilai yang nak diteka nnti letak titik perpuluhan skali ek, sbb ada syiling dlm botol tu.. Takyah la teka sampai ribu2, juta2, ada ratus2 je dlm tu taw..Opppsss, Hadif terbocorkan rahsia pulak.. Sorry mamaaaaaa...
Ok la, Hadif lapar susu.. Nak minum & tidur.. Jgn lupa teka tau, mana tau boleh jd pemenang, dpt hadiah dari mama Hadif nnti.. Tataaaaaa.....
Posted by Azwani Shaari at 11:10 PM 17 comments
Labels: Cepumas, M.A.M.A n B.A.B.Y
Wednesday, December 30, 2009
Honeymoon @ Cameron Highland
Salam.... Ini adalah quick update kerana mata adalah mengantuk setelah pulang dari Low Yat dan Kekasih Halalku telah merembat sebijik DSLR Canon EOS 1000D.. Katanya hadiah perkahwinan utk diri sendiri..Huhu..
Btw, seminggu lepas wedding di Kelantan, sempat lah kami melarikan diri jap pergi ke Cameron Highland.. As usual surf kat ternet n booking honeymoon package utk 3D2N.. Cukup la tu kan.. Details ni aku bgtau kat bawah.. Kot korang berminat jugak ke... Tempat2 yang dilawati tu mcm biasa la kan.. So layan gambar je la....
Candle Lite Dinner & Bouquet of flower
Boh Plantation
Rose Centre
Strawberry Farm
Butterfly Farm
Steamboat Dinner
Kat mana2 ntah ni
Tata!Inclusive of the following :-
• Accommodation for 2 nights 3 days
• Daily breakfast
• Welcome drink upon arrival
• 01 set lunch
• Romantic Candle Light Dinner (1st day)
• Special Steamboat Dinner (2nd day)
• Fresh Fruit Platter
• Honeymooon Cake
• Bouquet of flower for the bride
• Country side tour 3 1/2 hours
• Tea/coffee making facilities in the rooms
• Upgrade to deluxe room (upon availability)
• Souvenier from Rosa Passadena
• Daily complementary newspaper
• 10% discount on beverages consumed from Pines Restaurant & Karaoke
• 10% discount on selected items from the souvenier counter
Nota Kaki 2:
Sapa dapat teka, di mana agaknya destinasi honeymoon ke 2 kami? Jawapan yang tepat akan menerima Fridge Magnet bertulis nama n tarikh perkahwinan kami...... ;) (Penyertaan dibuka kepada sesiapa yg x dtg my wedding..sbb yg dtg tu kompem dah dpt FM tu kan..)
Posted by Azwani Shaari at 1:38 AM 7 comments
Friday, June 12, 2009
Seberapa pantas?
Aku buta IT selama 18 tahun... Bayangkan...masa dah umo 18thn kat metrik, email sekeping habuk pun xde... Nak menaip pulak punya la terkial2, terhegeh2.. Sekali tu, aku jd s/u kelab sosial kat PMKN.. Kena la taip surat, kan.. Punya laa cuak dan berhati2 aku menaip.. Sebabnya, kalo dah taip2 tu, ada salah kat tengah2, aku pi backspace delete abih semua ayat2 yang tak salah pun.. Kaedahnya, makcik xtau nak pi terus kat tempat yang salah taip tu.. Hahaha.. Bayangkan ler, yang simple pun x reti masa tu.. Bila masuk UUM laa baru berjinak2 ngan dunia IT sampai terus jadi penagih tegar..
Sebenarnya nak cakap pasal kemahiran menaip.. Aku rasa, aku start boleh menaip dengan 'sedikit' pantas tanpa perlu tgk keyboard dengan kerap bermula sejak aku gila chatting.. Kat UUM gak la ni... Chatting dari balik kuliah, sampai lab nak tutup.. Sampai sejuk2 sup sayur.. Hahahaha! Ok2 tak ungkit dah..
Jadinya, ketika siri jelajah blog rakan2, terjumpa test ini di blog Encik Saad Blokdrive.. Hasilnya..Ini 'kepantasan' aku menaip untuk perkataan dalam Bahasa Melayu...
47 perkataan
Dan ini kepantasan dalam English.. (Alaa tu pun sbb English words kan pendek2)
51 words Ok, kamu pulak cuba ya... Mari kita kongsi2 kepantasan menaip :)
Posted by Azwani Shaari at 1:25 AM 14 comments
Labels: Cepumas
Monday, February 2, 2009
Pasar Besar Lawas
Pada hujung minggu yang lepas, saya dan dua orang rakan serumah pergi ke Pasar Besar Lawas.. Kami ke sana untuk mendapatkan sedikit bekalan makanan mentah untuk di masak ketika di rumah nanti.. Kawan saya yang bernama Ijan mengatakan bahawa beliau teringin untuk makan Laksa Kedah, maka kami mencari bahan-bahan yang berkaitan.. Saya telah mendapatkan resepi Laksa Kedah daripada ibu saya dengan menelefon beliau..
Pasar Besar Lawas terletak berhampiran Sungai Lawas yang besar itu.. Ia juga terletak di hadapan Pasar Ba*bi.. Ini merupakan kali yang pertama saya melihat kewujudan Pasar Ba*bi.. Mungkin kerana masyarakat di sini yang rata-ratanya Kaum Lun Bawang beragama Kristian merupakan pemakan khinzir yang tegar.. Tak mengapalah, kita abaikan cerita Pasar Khinzir itu.. Jijik pula rasanya mau bercerita.. Kita di mana tadi? Ya, cerita Laksa Kedah, kan?
Ketika meronda di pasar tersebut, saya dan rakan-rakan terserempak dengan ikan yang sungguh besaaaaarrrrr.. Saya tak tipu! Kalau kami membeli ikan ini, mungkin ia cukup untuk menjadi stok bahan mentah selama 3 bulan..
Ok, ada sesiapa yang tau nama ikan ini? Sila tinggalkan jawapan di ruangan komen.. Hadiah istimewa yang didatangkan khas dari Sabah/Sarawak akan diberikan kepada pemberi komen pertama yang menjawab dengan tepat..
Saya agak kecewa kerana setelah pergi ke beberapa kedai di Pekan Lawas ini, saya tidak berjumpa dengan laksa:( Mujur lah ada alternatif lain dengan menggantikannya kepada Spageti.. Walaubagaimanapun, laksa saya ini masih banyak kekurangan.. Bahan-bahan seperti bunga kantan, daun kesum, pucuk putat dan banyak lagi tidak berjaya dijumpai di Pasar Besar Lawas ini.. Saya sungguh sedih sekali..
Oh ya, Saya sekarang dalam proses belajar memasak dengan gigih.. Selepas ini, nak belajar memasak tomyam, kari, masak lemak, asam pedas dan lain-lain.. Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan.. Huhuhu..
Bahan-Bahan:
A- Dikisar
- Cili kering 10 biji.
- Cili melaka 5 biji(kalau nak pedas lagi, sila tambah mengikut sukahati)
- Belacan.
- Bawang merah 5biji.
- Bawang besar saiz sederhana 2biji.
B- Hiasan
- Timun dipotong halus.
- Bawang besar dihiris separuh bulat.
- Cili padi di potong halus.
- Daun2 seperti selom, putat, samak dan lain2 ulaman dipotong halus.
- Telur rebus.
- Limau nipis.
C- Direbus
- Laksa 1 bungkus.
- Ikan kembung atau ikan selayang 1 kg.
D- Bahan-bahan lain
- Bunga kantan.
- Daun kesum.
- Garam secukup rasa.
- Asam Gelugur(asam keping)
- Sos tiram 1 sudu.
Cara-cara membuatnya:
- Rebuskan ikan dan mesin.
- Tapiskan dan buang tulangnya.
- Rendam laksa hingga lembut kemudian rebuskan sehingga lembut.
- Masukkan bahan-bahan A dan D ke dalam periuk bersama ikan yang dimesin dan air secukupnya.
Ok kawan-kawan, jangan lupa peraduan teka nama ikan tu ye :)
Wassalam...
Posted by Azwani Shaari at 10:40 PM 11 comments




