CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, April 22, 2009

Esok i dah boleh nikah u!

Salam.. Hehehe, gedix jek tajuk tu.. Maklum la, saya baru jek selesai Kursus Pra Perkahwinan petang tadi.. Murah giler yuran penyertaan dia.. Tu yang tak pikir 2x tu.. Hanya RM25 seorang untuk kursus 2hari (8.00am-4.00pm) + sijil + makan 4x + ilmu2 yang x ternilai harganya..

Peserta2 yang datang plak, sungguh la berbagai golongan lapisan masyarakat.. Ada gadis muda berusia 16tahun, muallaf yang baru kelmarin memeluk Islam, suami isteri yang dah pun ada anak sorang, warga Brunei & Indonesia pun ada.. Alhamdulillah, semua datang dengan niat yang suci kan.. Nak mendalami ilmu rumahtangga sblm bergelar suami isteri (yang dah kawen tu, dia x sempat amik kot sblm ni)..

Kursus ni jugak dah jadi mcm gathering cikgu2 perempuan dari semenanjung.. Ada dlm 10-15 orang gak la cikgu semenanjung.. Aku syak, semua pakat2 nak kawen awal n mintak tuko balik semenanjung..

Slot ceramahnya agak menarik jugak la.. Dapat belajar 2-3 perkataan bahasa Kedayan & Lunbawang lagik.. Contoh ayat nya:

1) Untuk lakik-lakik yang mau bersigup, sila tunggu waktu rehat dahulu..
2) Lakik-lakik gunakan tandas di atas dan untuk binik-binik tandas di tingkat bawah..
3) Saya ada tangkap seorang lelaki yang mauk di bulan puasa..
4) Masalah timbul nanti bila asyik tiada usin..

Haaa..cuba lah teka maksudnya kalau tuan bijak bistari.. hehehe

p/s:
++ 4 minggu lagik nak balik semenanjung!
++ Esok pay day :D

14 comments:

Tyazizul said...

nk kawin dah ke??tahniahh!!

blokdrive said...

Aik.. Apsal aku dulu RM80. Ini tidak adil..

PakciQue said...

Eleh. baru amik kursus. Lom lagi amik borang daftar nikah.

saifulazrul said...

Bukan esok, hari ni pun dah boleh dah... Hehehe..

zakzak said...

salam.
betul ke kalu dah kawen nnti senang mintak balik ke semenanjung?

Nurul said...

heheh..sure dah semakin bekobar2 biler dah dpt sijil tuh..

Azwani Shaari said...

tyazizul:
eheheh, lum2. saje jek tu..

to blokdrive:
smnnjung mmg mahal.. next time dtg Lawas ek.. murah jek sini..hehe

to pakcique:
kalo amik borang nikah, sure lg teruja haku.. hahaha

to saiful azrul:
hehehehe, kalo mmg boleh..owhh alangkah bagusnyerr..hihihi

to zakzak:
insyAllah boleh, dgn alasan mengikut pasangan..

to nurul:
ya kakak.. berkobar2, berdebar2.. ahahha

Tyazizul said...

emm..nk keratan beso sile beli metro januari bile ntah..hahha..ya laa..q panjang kak wani la..suke nooo bergayut..pastu sayang skali dkat kaakaknye kak ape ntah yg pku tuu..form 6..cam annoying sikit!

deq_anis said...

eleh..kak, sy 2 thn lepas dh dpt sijil kawen..muda remaja lg i ms tu..tp syg calon nye enggak ada..hua3!!

Azwani Shaari said...

to tya:
hahahaha.. to kak wana namanya. dekat2 dah ngan nama akak..hikhik

to anis:
xleh amik awal sngt, nnti lupa balik ilmu yg ustaz tu ajar..hihih

deq_anis said...

ahahhaa..tapi apakan daya..itulah kewajipan kami menunaikan amanat ustaz kami utk melepasi grade islamic study kami waktu itu...

Azwani Shaari said...

heheheh, xpe..nnti nak kawen, amik la lagi sekali, refresh segala ilmu :D

EncyclopediaNa said...

nak apply keje nanti bleh guna sijil tu ke?

;p

congrats...

Azwani Shaari said...

boleh..keje as suri rumah..hehehe