CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, January 11, 2011

4 months Little Hadif

Time flies! Alhamdulillah, Hadif dah 4mons+ skarang..

+ Dah mula nak kenal org.. Sumtimes nangis bila aku jauh dr pandangan mata dia, nangis selak2 siap, bila aku dtg amik terus senyap tersedu2..
+ Dok angkat2 kaki, angkat2 bontot, struggle nak golek badan tp x golek2 juga.. Takper syg, slow2 ek...
+ Tidur yg konsisten.. Dah tak bangun mlm ajak org sembang.. Hadif bangun mlm utk minum susu semata2..
+ Rancak bersembang, rancak menjerit, rancak mengekek..
+ Kalau org makan depan dia, mula la mulut dia pun imitate gaya org mengunyah sampai buat org sekeliling kesian rasa mcm nak bg makan.. tapi mamanya masih tannak bg makan pape..
+ Kuat kentut.. Kadang2 kentut busuk sampai dia dituduh berak, rupa2nya x pun.. Haha
+ Pandai pegang botol susu & minum sendiri dgn baik..
+ Sangat2 lah suka isap jari..
+ Pandai respon bila dipanggil..




Kenapa aku tannak bagi Hadif makan lagi walopun kesian tgk dia mcm nak makan bila kita makan depan dia?
1) Dia tak pernah mengamuk/menangis setiapkali lepas breastfed..
2) Berat badan dia naik setiap bulan bila timbang.. BMI dia pun normal..

Sabarlah ye syg, mama pun x sabar nak sediakan homemade food bila Hadif dah cukup umur nnti, tp buat masa skarang ni mama nak enjoy dulu pergi jln2 xyah susah payah pikir nak bawak termos ke, bubur nasi ke apa ke, ok?;)

6 comments:

CeMoNG said...

waahhh..hadif dah besar..sikit lagi jadik anak teruna..leh ngorat..nasib auntie xde bby lg..kalo x leh geng dgn hadif..:)

mata hadif sentiasa nampak eksaited! hehehe..

'Ain said...

wani, hadif dh blh pegang sndri botol ek...bestnye..ashfa yg dh sethn lbh pun xnk pegang sndri..tensen btol stiap kali dia ngade2 xnk minum sendri..huh

Cikgu Nurin said...

da besar.....boleh mintak adik dah tu...

Azwani Shaari said...

auntie ning: xpe, hadif doakan auntie dapat baby cepat2, kalo baby aweks lg bagus, leh hadif jd menantu auntie nnti..hehehe

ain: tp botol yg 4oz je la, tu pun kalo x tgk, botol tu dah lajak g kat pipi..haha

kak iza:
huhuuhh, dpt pindah baru nak hadiahkan adik kat beliau...

ARNA said...

Anak saya pun kentut kuat jugak. Kadang2 konfius ibu ke ayah yg kentut?? rupanya Yusuf huhu. Malu bila org datang mendengar bunyi kentut yang bersambung-sambung itu

Azwani Shaari said...

arna: betul2 bunyi bersambung2 kalah kentut dewasa...hihi